torsdag 7 juni 2012

mormorsrutor






För ganska exakt tio år sedan, på en bussresa från Malmö till Göteborg, lärde min mamma mig virka mormorsrutor. Jag var gravid med mitt första barn och bestämde mig för att virka en babyfilt. Jag virkade frenetiskt och filten blev klar i tid och den blev riktigt fin och användes flitigt. Då jag hade garnrester kvar fortsatte jag virka rutor fast något större. Jag tröttnade och arbetet blev liggande. Så kom det fram igen och blev åter liggande. Fram och tillbaks. En ruta här och en där. Detta långtidsprojekt ska bli ett överkast till Elsa är det tänkt, men det gäller nog att jag lägger på en rem så jag inte blir tvungen att virka till en dubbelsäng !

Ciao


2 kommentarer:

  1. Underbara bilder! Det kommer bli superfint.

    SvaraRadera
  2. Vackra bilder! Så där höll jag på med ett stort korstygnsbroderi också... 5 år efter att jag börjat gjorde jag klart det när jag låg på sjukhuset och ändå inte hade nåt bättre för mig ;)

    SvaraRadera