tisdag 28 augusti 2012

Tillbaks till verkligheten.


Bilen är ett grustag och alla blommor på altanen har dött. Kylskåpet är tomt , tvättkorgen är full och barnen går och lägger sig alldeles för sent. Dessutom har dom långa naglar som vi hela tiden glömmer att klippa och dom har alldeles för långt hår. Själv är jag odiciplinerad och sover för länge på morgonen. Jag har ont i knäna efter att ha gett mig ut för att springa en runda i mina nya fina gympaskor. Borde inte ha gjort det, den sporten är helt enkelt inte för mig. Det är varmt och segt och det är ingen riktig fart på mig - än....Men på måndag, när alla sommargäster som invaderat oss åker, då kommer allt bli annorlunda. För då ska jag olja in altanen och köpa massor av nya vackra blommor. Jag ska tvätta sofföverdraget som är helsnuskigt och se till att barnen kommer till badmintonträningen i tid. Det ska bli ordning och reda!
 Men än är det bara tisdag så jag fortsätter ett tag till i samma lunk. Jag tror jag tar min solstol, stänger dörren om misären och går ner en sväng till stranden och glömmer allt för en stund.



1 kommentar: