fredag 19 oktober 2012



Alltså, igår lät vi killarnas hårsvall falla till förmån för uppkommande badmingtontävlingar. Nästa helg åker vi till Córdoba och då kan man ju inte riskera att man missar en poäng pga att en lång lugg hänger en i ansiktet. Surfstilen är  för närvarande förbi och förhoppningsvis kampen mot lössen likaså. ( bilder på killarna la jag upp i gårdagens inlägg.)



Det har regnat och jag har dörren öppen på vid gavel. Fåglarna sjunger mer än vanligt och luften som strömmar in är frisk. Jag plockar undan sommarkläderna och hänger upp vinterkläderna och på nyheterna pratar de om mer regn och lägre temperaturer. Nu finns det mandariner i affärerna och på kvällarna efter träningen unnar vi oss en strut rostade kastanjer.





Jag köpte en skojig kjol och ett par roliga byxor i en liten trevlig originell affär jag hittade i Cádiz när vi var där för några dagar sedan. Damen i affären gjorde tom sina egna påsar av tidningar och affischer folk kom förbi med. Med ett par stövlar och kanske en polotröja kommer den nog bli riktigt snyggt. Såhär på en ful galge måste jag säga att den inte riktigt kommer till sin rätt. Hur som helst, kul med något som är lite annorlunda!

Men nu är det dags att försöka få det lite fredagsfint här hemma och kanske hinner jag till och med köpa hem något gott innan jag hämtar barnen.

Trevlig helg





2 kommentarer:

  1. Åhhh !!! yo quero una tambien ! y el bolso es genial :-)!!

    SvaraRadera
  2. ingenioso ska det kanske vara ?!!! ;-)

    SvaraRadera