tisdag 2 oktober 2012

Lila tisdag






Nu har jag fått för mig att börja använda den virkade sjalen jag köpte i Florens för två år sedan.
Den känns rätt nu. Somliga saker måste helt enkelt ligga till sig lite lagom.





Och så tycker jag lila är en rätt fin färg att klä sig i, den piggar upp.
Den tyckte jag inte innan.
Det kanske har något med åldern att göra.
Gamla damer klär ju sig ofta i lila och somliga har ju till och med lila hår.
Men så långt har jag nog inte tänkt att gå - än.





Grekisk yogurt med hallon är gott till frukost.
Den blir lila när man rör om lite.






...men nu måste vi verkligen rusa för vi har möten i skolan. Först med Elsas fröken och sen med Hugos och Lucas magistrar - samtidigt. Hur gör man då?


Ciao



1 kommentar:

  1. Jag gillar lila i kombination med grönt. Rätt kraftigt men härligt!

    SvaraRadera