fredag 26 oktober 2012

Höstigt



Hade jag inte fått för mig att ta upp den stora ullmattan från källaren och lägga den på altanen för vädring  hade det aldrig börjat regna som det gör. Hösten presenterade sig från den ena dagen till den andra som den alltid gör här i Spanien. 
Sandalerna ersattes hastigt av stövlar och torktumlaren har fått börja köra sina dagliga varv. 
Nu återstå bara att se om mattan kommer ruttna bort eller om den kommer bli som ny.




Det är fredag och vi försöker göra det lätt för oss. Därför köpte vi grillad kyckling till lunch för att slippa stå i köket och laga mat.
Jag lägger fram kläderna tills i morgon, träningsoverall och tröja med sitt namn på.
Tävlingarna i Córdoba börjar redan klockan 10 så vi måste komma iväg tidigt, kanske redan klockan sex!
Kamerabatteriet ligger på laddning och jag försöker komma på om det är något jag absolut inte får glömma.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar