tisdag 30 oktober 2012

Snart långhelg - igen


Jag sitter vid mitt nya bord och gör långa listor. Tittar ut genom fönstret och ser palmen blåsa med vinden. Regnet har upphört och jag tänker att det såhär till allahelgona skulle passa med glögg och lussekatter. På Ikea säljer dom lussekatter som är riktigt goda, jag har redan provsmakat 4 påsar. Och glögg säljer dom också. Kanske skulle jag köra dit i morgon för att bunkra upp lite och sen bjuda in någon svensk vän som uppskattar det magiska med glögg, för det är det inte många spanjorer som gör. Sen måste vi absolut också införskaffa en pumpa för det har Elsa pratat om sedan länge. Det är väl ungefär dit jag sträcker mig när det kommer till Halloween.






Sommarsverige känns nu ganska avlägsen men när kusinerna pratar om att de ska åka till torpet under höstlovet kan jag inte låta bli att leta upp några bilder. Och vips är jag där, i stillheten och lukten av gammalt och drar spik och eldar och fikar på Rosenlunds cafe som visst ska öppna några dagar nu under allahelgona. Så passa på försjutton, ni som är i krokarna, för bättre fika kan man inte få!!!




4 kommentarer:

  1. Med fyra påsar testade måste ju omdömet vara helt korrekt. Får införskaffa nästa gång jag är på det blågula varuhuset. Glöggen hoppar jag antagligen över. Det slutar alltid med att jag dricker en mugg och sen blir flaskan stående...

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det är bäst att testa ordentligt innan man ger ett utlåtande ;-)

    SvaraRadera
  3. Maja, man kan inte kombinera orden provsmaka och 4 påsar i samma mening =)! Men visst är det gott med lussebulle! Mamma och Olivia bakade i veckan och jag avnjöt denna höstens första bulle efter det! I morgon är det halvdag på jobbet men jag har bestämt att inte arbeta alls. Det är hundutställning i Växjö och jag ska ta med Dexter för att träffa 70 andra labradorer. Det kommer bli poppis, på bekostnad av att mina armar kommer att vara 4 meter långa när vi kommer hem =). På kvällen ska Skoglunds komma hit och äta middag och Halloween till ära skall jag göra en pumpkin pie. Stor puss från ett regnigt Växjö!

    SvaraRadera
  4. Rosenlund fullkomligt badade i höstlöv men även den munderingen var klädsam. Den lille smurfen försvann in bland buskarna. Fiket var öppet efter bara några minuter med ny spännande meny! Allt var grått och blött och jätte härligt! Fast någon har gjort en våt fläck på vinden..... Och det regnar inte in vad vi kunde se .... Många kramar !!! T och co

    SvaraRadera