torsdag 27 september 2012

Det regnar






Och det gör det med besked! Här faller det sällan ett lätt fint regn. Nej här verkar det snarare som om gud fått för sig att vrida ur sin dyblöta wettexduk just här över. Det regnar hejdlöst, det regnar floder!
 Men jag klagar inte för det behövs regn. Och det är ju rätt mysigt att sitta inne och titta ut. Krypa upp i soffan, äta choklad, tända ljus och läsa blankt magasin. 






Samtidigt blir man varse om var det regnar in... 
Ytterdörren! Måste verkligen göra något åt den. Det formas nämligen inte bara väldigt snabbt en liten sjö i hallen, det blåser in kall luft också. Aj, aj, aj dessa spanjorerna, de får med största sannolikhet inte guldmedalj i husbygge!

Jag gjorde en god köttsoppa till lunch och sen åkte jag till ikea där jag köpte diverse småsaker. Köpte pepparkakor och blev nästan sugen på att öppna en flaska glögg som jag hade kvar sen förra året. Hade till och med skållad mandel och russin hemma.
 Men jag hia mej. Det är ju faktiskt bara september. 

Men pepparkakor kan man ju tillåta sig.



Dom blir man ju för sjutton gubbar till och med snäll av !!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar