söndag 23 september 2012

Man blir som man umgås






Det ligger en liten restaurang på min altan. Det  är min dotter Elsa som håller i detta ambulerande kök som serverar spännande mat tillagad med endast lokala råvaror. Här kokas det ihop mustiga grytor, exotiska soppor, det bakas kex och kakor...
Jag lät mig inspireras av hennes kokkonst och tillsammans fixade vi ihop några moderna fräscha höstiga tapas. Igår den 22 september blev det nämligen höst i Spanien. Det blir det enligt almenackan. Att det är 30 grader varmt och att man sitter i bikini på stranden spelar absolut ingen roll. Nu är det höst!










Do more of what makes you happy !






5 kommentarer:

  1. Har du gett Elsa receptet på Vattensats à la Maja " än?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag sitter och håller på det lite till ;-)

      Radera
  2. Är det likadant som här, att efter ett visst datum tar man på sig jackan, oavsett vad termometern visar? ;)

    SvaraRadera
  3. Ja lite så är det. Svärmor frågar med en gång om barnen har jacka när det går till skolan på morgonen. Då kan inte jag låta bli att svara - Nej, dom går i t-shirt☺.

    SvaraRadera