fredag 21 september 2012

Färg och form 2







Jag fortsätter att reflektera över färg.

 Från stranden och upp i bergen där man finner en helt annan färgskala. Här är det lite mer mättade färger, lite tyngre men väldigt vackert och harmoniskt. Grazalema heter den här byn i de andalusiska bergen som vi besöker med jämna mellanrum.








Hur i hela världen kan det bli så himla perfekt. Är det inte helt magiskt hur färgerna harmonierar?!








Jag håller i alla fall på att göra en låååång lista på saker som ska åtgärdas här hemma. Det är allt från droppande kranar till en önskan om en mindre utbyggnad. Jag ska börja med att sandpappra några stolar i björk som jag tänker måla vita. Stolsitsarna ska också kläs om, men hur ? Getternas kostym är ju förträfflig, men de bruna löven med  kvistarna är ju inte heller fy skam. Eller ska man satsa på snäckornas vackra nyanser eller kanske bara sand... 
Ja nu har jag lite att fundera över - roliga funderingar!!

Ha en riktigt trevlig helg !




2 kommentarer:

  1. Vad mysigt det ser ut! Jag hoppas ni får en toppenhelg!
    Kram från oss alla.

    SvaraRadera
  2. Våran katt Maya hade matchat den 3 färgade geten, hon har ju exakt samma färger!!

    SvaraRadera