fredag 7 september 2012

Lime





Ok, vi är snart redan i mitten av September och hösten börjar göra sig påmind på de flesta platser. Lime är troligtvis inte den första färgen folk tänker på när löven ändrar färg och faller. Det är väl snarare ljung och lite murriga färger man längtar efter såhär års. Men det var något med klänningen Elsa fick ärva från kusinerna som inspirerade mig till ett lime-tema.

När killarna åkte på kalas passade jag på att lockade med Elsa till “det söndriga huset”, som hon kallar det. En ruin skulle jag snarare säga, med spår efter uteliggare.
Hon trivs inte så bra där, och det kan man ju förstå.. men, men...

-Bara en bild, upprepade hon gång på gång när vi körde dit.
-Ja, sa jag och ljög.

Det är inte bara för ljuset och det karga landskapet jag tycker om att fotografera där.
Det händer något i ansiktet på folk när dom är rädda eller obekväma. Det blir inte de vanliga ansiktsuttrycken och kroppsspråket blir inte heller detsamma.

Så jag tog ett gäng bilder och vinden ven och Elsa blev surare och surare. Sen hittade vi ett käkben från en noshörning. Eller var det från en ko? Nej vi säger noshörning, det blir mer spännande så... 











.... och sen något gottigt att dricka idag när det är fredag. Min kompis Lottas livsfarliga dricka
 som man kan dricka som saft !!





Trevlig helg !



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar